Om oss

Om GASGrafik

GASGrafik.se ägs och drivs av GSA Gallery, org.nr. 559157-1582, Skolgatan 76, 90330 Umeå. Vi har även lokaler på Hudiksvallsgatan 6, 11330 Stockholm.

Foreign customers: we will ship to most countries upon request. Please contact us at grafikorder@gsa.se for more information.

Köpvillkor för Gasgrafik.se

Köpprocessen på gasgrafik.se

När du hittat ett verk du tycker om klickar du på “Lägg i varukorg”, verket hamnar i varukorgen uppe till höger på sidan.
 Du kan sedan välja att fortsätta handla eller att gå till kassan.

Köpprocessen är uppdelad i tre steg:
Varukorg: Här ser du de verk du valt att lägga i din varukorg. Om du vill ändra i din varukorg gör du det här.
Adressuppgifter: Fyll i dina uppgifter och klicka på Slutför köp.
Betalning: Direktbetalning sker via Swish. Registrerade kunder har möjlighet att handla mot faktura, kontakta oss för mer information.

När du får hem din order är det viktigt att du säkerställer att varan är oskadad. Om du noterar att emballaget är skadat när du tar emot varan ber du Posten göra en anteckning om detta. Är produkten skadad kontaktar du oss så att vi kan göra en reklamation till Posten. Behåll originalkartong och emballage, då ersättning för fraktskada inte ges om dessa saknas.

Villkor

När du har lagt din beställning på gasgrafik.se får du en orderbekräftelse via mail. Vi skickar även med orderbekräftelse/kvitto i leveransen. Tänk på att spara kvitto men också kartong och förpackningsmaterial för att underlätta eventuella returer eller reklamationer. I fall där produktinformation/pris inte stämmer och vi inte har hunnit uppmärksamma detta, har du som kund rätt att häva ditt köp.
 För att handla på gasgrafik.se måste du vara över 18 år.

Då de grafiska blad vi tillhandahåller finns i begränsad upplaga reserverar vi oss för slutförsäljning.

Ångerrätt på gasgrafik.se

Enligt distans- och hemförsäljningslagen 10§ har alla konsumenter rätt till 14 dagars ångerrätt vid köp på internet. Det innebär att du måste meddela oss om att du har ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från att du har mottagit varan. Om du väljer att utnyttja din ångerrätt står du endast för returfrakten. Vi betalar tillbaka kostnaden för din produkt samt frakten hem till dig. Vid retur ska produkterna vara i “väsentligen oförändrat skick”. Det innebär att du får lov att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att du ska kunna avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte. Observera att du måste hämta ut din vara för att kunna göra en retur. För outlösta paket debiteras 300 kronor.

Leverans- & fraktvillkor

Leveranser inom Sverige: om inget annat avtalats skickar vi våra grafiska blad rullade i papprör eller platta i wellpappmappar, normalt sett levereras ordern inom 3 arbetsdagar. Om inget annat överenskommits använder vi Postnord för våra leveranser. Om verken för tillfället inte finns på vårt lager kan leveranstiden bli längre, i sådana fall kontaktar vi dig via telefon eller e-post. Vid eventuell försening har du rätt att häva ditt köp utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Bor du norr om postnummerområde 82 är leveranstiden 4-6 arbetsdagar.

Leveranser utanför Sverige: vi har möjlighet att leverera till de flesta länder, kontakta oss på grafikorder@gsa.se för mer information.

Om ditt postnummer har nio eller sex som näst sista siffra bor du med stor sannolikhet längs en lantbrevbärarlinje vilket innebär att Posten inte kan leverera “hempaket” till din adress. Varan levereras istället till närmaste utlämningsställe eller postterminal och du får själv hämta paketet där. I enstaka fall kan det hända att Posten har möjlighet att köra ut varan.

Fraktkostnaden är 200 kr. Ytterligare avgift kan tillkomma för stora paket där frakten beräknas på volym, i dessa fall kontaktar vi kunden med närmare information.

När produkterna har skickats, får du en bekräftelse via e-post. Normalt kommer produkterna till dig inom tre dagar efter det att du har fått din bekräftelse. Vid mottagande av order är det viktigt att du säkerställer att du har fått rätt produkt. Om du olyckligtvis skulle ha fått fel produkt, vänligen kontakta oss.

Så här rekommenderar vi att du går till väga vid retur av vara.

Emballera varan samt eventuella tillbehör väl och bifoga kvitto eller annat inköpsbevis. Tänk på att du ansvarar för att varan är i “väsentligen oförändrat skick” när den når oss. Vid eventuell fraktskada kommer vi att kontakta dig så att du kan göra en reklamation till posten.

Använd dig av Postnord Parcel om returen väger under 20 kilo. Gasgrafik hämtar inte ut paket på uthämtningsställe. Vid returer över 20 kilo kan du kontaktaoss för att få hjälp att arrangera frakten. Tänk på att spara inlämningskvittot från Posten. Om produkten inte skulle komma fram till oss underlättar det när du ska reklamera till Posten. Väljer du att skicka din vara icke rekommenderat ansvarar du för varan tills den mottagits av oss.

Är du osäker på hur du ska göra eller har fler frågor kan du alltid kontakta oss så hjälper vi till.

Återbetalning

Från att vi har mottagit din retur får du dina pengar inom 30 dagar. Pengarna sätts in på ditt konto. Observera dock att ersättning för returfraktkostnader ej utgår.

Betalningsalternativ

Vi har tre alternativ för att genomföra betalningar:

  • Klarna med alternativen direktbetalning, faktura eller uppdelning
  • Betaltjänsten Swish där vårt nummer är 123 443 08 31. Observera att du kan behöva höja beloppsgränsen för dina swishbetalningar, kontrollera detta med din bank. För generell information om hur Swish fungerar klicka här.
  • Faktura från Galleri Andersson/Sandström för kända kunder och institutioner. För nya kunder som önskar faktureras från GSA Gallery tillämpar vi förskottsbetalning

Behandling av personuppgifter

Personuppgiftsansvarig är GSA Gallery, org.nr. 559157-1582, Skolgatan 76, 90330 Umeå, som behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204). Gasgrafik inhämtar, registrerar, lagrar och använder personuppgifter såsom till exempel namn, i förekommande fall personnummer, adress och köpinformation. Gasgrafik tillför och uppdaterar sådana personuppgifter som utgör en förutsättning för en effektiv och god kund- och registervård, såsom till exempel korrekta namn, adressuppgifter för såväl post- som telekommunikation. Gasgrafik kan komma att inhämta personuppgifterna från kund i samband med exempelvis slutande av avtal och inköp via internet. Syftet med denna behandling är att kunna fullgöra Gasgrafiks åtaganden mot kund och informera om eventuella erbjudanden. Kund äger rätt att på begäran ta del av de personuppgifter avseende honom eller henne som finns registrerade hos Gasgrafik. Om uppgifterna skulle visa sig vara felaktiga, ofullständiga eller på annat sätt irrelevanta åligger det Gasgrafik att vidta rättelseåtgärder.